cara merawat buasir, petua buasir, buasir ketika hamil, ubat buasir luar , punca berak berdarah, najis berdarah

Senin, 10 April 2017

kecutkan buasir luar dubur Sendiri

....

Dikenali sebagai buasir yang mendengar sebahagian orang-orang tahu hari ini. Ia boleh berlaku kepada sesiapa sahaja di mana-mana peringkat jangka hayat. Tetapi ia kebanyakannya dilihat orang-orang yang umur 40 atau lebih daripada itu! Buasir yang bengkak yang mengandungi kumpalan saluran darah yang terdapat terutamanya di atau sekitar rektum atau dubur. Ianya kadang-kadang menyakitkan tetapi tidak mengancam kematian. Kerana ia adalah salah satu bahagian pelepasan , anda boleh mencuba untuk mencari beberapa remedi yang berkesan yang akan membantu anda untuk mengatasi masalah buasir luar dubur ini menjadi lebih kecil.

Mencari tahu apa jenis-jenis buasir ?

Dalaman: Bilakah yang buasir yang mendalam di dalam rektum maka ia boleh dipanggil dalaman. Buasir dalaman tidak mudah dijumpai kerana ia tinggal di dalam rektum. Ia tidak menyebabkan kegusaran yang lebih jauh. Anda akan mengalami darah kaunseling pesakit dari kawasan dubur ini jika anda mempunyai buasir dalaman.

: Dan luaran Buasir yang bermastautin di bawah kulit dubur boleh dikatakan sebagai buasir luaran. Buasir luaran adalah punca utama kerengsaan dan juga rasa malu. Ia menjadikan anda duduk pengalaman paling teruk. Ia boleh secara kerap menyebabkan keradangan dan Kerengsaan melampau.

kecutkan buasir luar dubur Sendiri

Beberapa cara kecutkan buasir luar dubur Sendiri tanpa ubat . Ketahui mengenai rawatan rumah. Dalam kebanyakan kes, buasir boleh dirawat di rumah, menggunakan kaedah yang melegakan atau mengurangkan sakit, bengkak, bengkak, gatal-gatal dan tekanan. seksyen ini menerangkan beberapa langkah yang boleh diambil di rumah untuk berasa lebih baik.

2. memastikan kawasan tersebut bersih. Walaupun ia boleh menyakitkan untuk memadam di kawasan dubur apabila ada buasir sekarang, salah satu daripada langkah paling penting yang boleh anda ambil untuk memulakan penyembuhan sedang menghalang ia bersih sebaik mungkin. Perlahan-lahan basuh dengan kain yang lembut, air suam dan sabun yang lembut. Basuh juga, dan Lap kering menggunakan kain bersih atau tisu tandas sangat lembut.

Anda juga mungkin ingin cuba menggunakan towelettes lembap, yang lebih lembut daripada tisu tandas yang kering. Banyak jenama termasuk aloe atau bahan-bahan lain yang menenangkan.


3. gunakan rawatan topikal. Beberapa rawatan topikal boleh melegakan bengkak buasir dan sakit. Sesetengah boleh dibeli dalam layanan, dan mungkin ada dalam dapur anda. Inilah apa yang harus cuba:

  • Krim dan salap : penyediaan H, krim hydrocortisone, krim ruam lampin atau produk yang mengandungi analgesik yang terkemuka seperti lidocaine atau benzocaine.
  • Penyihir hazel: pad Tucks ubat mengandungi penyihir hazel, itulah septik untuk. Anda juga boleh membeli air penyihir hazel dan menggunakannya di kawasan dubur yang menggunakan kapas atau tuala lembut.
  • Aloe vera: Aloe vera adalah pelincir dan menenangkan. Anda boleh membeli pati aloe vera gel pada layanan ini. Jika anda mempunyai sebuah loji aloe, memutuskan sekeping kecil, memerah gel di dalam, dan memohon kepada kawasan tersebut.
  • Cuka: Cuka cider epal atau cuka putih boleh membantu melegakan gatal-gatal, kepanasan dan radang. Rendam kapas dengan cuka dan diguna pakai.


4. penginapan terhidrat. Air minuman akan melembutkan najis anda, membuat mereka lebih mudah untuk lulus dan mengurangkan dorongan untuk membebankan, yang berpotensi boleh memburukkan lagi buasir anda. Apabila anda mengesyaki buasir, meningkatkan pengambilan air anda kepada lapan hingga 10 gelas air sehari.

5. makan lebih banyak serat. Serat adalah jadikan satu lagi najis cemerlang lebih lembut dan lunak. Anda boleh menambah ia kepada diet anda dengan makan makanan tinggi serat, dengan menggunakan suplemen serat, atau kedua-duanya.

  • Makan banyak kekacang, bijirin, biji, sayur-sayuran dan buah-buahan.
  • Atau, anda boleh cuba menukarkan psyllium Supplement fiber seperti Metamucil atau Citrucel.


6. berendam di tempat mandi sitz. Mandian sitz adalah mandi air suam untuk kawasan disapu. Air suam melegakan untuk buasir, membantu dan menggalakkan penyembuhan. Anda boleh membeli kecil tab mandi (sering dipanggil mandian sitz) yang duduk di atas tempat duduk tandas, atau semata-mata menggunakan tab mandi anda. Berikut adalah cara untuk mencari kelegaan yang menggunakan mandian sitz:

  • Isikan dalam tab mandi dengan air suam beberapa inci. Jika anda menggunakan mandi sitz tandas, masukkan ia ke tempat yang dinyatakan dalam arahan. Pastikan air suam, bukan panas.
  • Tambah menenangkan dan penyembuhan bahan-bahan, jika dikehendaki. Air suam sahaja akan menenangkan, tetapi anda juga mungkin mendapati bantuan tambahan dengan menambah buasir dikenali pengamal perubatan seperti garam, garam epsom, chamomile, yarrow dan calendula.
  • Rendam selama kira-kira 20 minit. Mengambil mandi sitz 20 minit selepas setiap pergerakan usus. Jika anda juga boleh memasukkan satu lagi rendaman 2-3 hari sehingga buasir yang telah sembuh.
  • Perlahan-lahan Cucian kawasan tersebut disapu dengan tuala lembut.
petuah kecutkan buasir luar dubur Sendiri

7. Lakukan Pek ais atau kompres sejuk. Sejuk akan mengurangkan bengkak, bengkak dan sakit. Letakkan ais pek atau Mampat di kawasan dubur selama 15 minit. Ulangi dua hingga tiga kali sehari.

kecutkan buasir luar dubur Sendiri Rating: 4.5 Diposkan Oleh: blogger

0 komentar:

Posting Komentar